Progresjonsplan

Hva er en progresjonsplan? Progresjon betyr fremskritt. Det sies at det et barn får til med støtte og veiledning i dag, kan det gjøre alene i morgen. Barn er sosiale, deltakende og aktive utforskere i egne liv. De utvikler seg i interaksjon med seg selv og omgivelsene. Alle barn er forskjellige og har ulike behov i forhold til alder, modning og utviklingsnivå. For oss i Kyvikdalen barnehage er det viktig å motivere, støtte, lære og inspirere barn til nye erfaringer, ferdigheter og kunnskap.

Progresjonsplan lek, læring, danning

Progresjonsplan fagområdene

Kyvikdalen barnehage har utarbeidet en progresjonsplan i tråd med mål og innhold i rammeplanen. Progresjonsplanen gjenspeiler barnehagens visjon og satsningsområde. Målet er at planen skal være et ”levende” dokument som viser igjen i det daglige pedagogiske arbeidet. Først og fremst gjennom månedsplanene, men også gjennom prosjekter og tema arbeid.